Tuesday, February 22, 2011

mentang-mentang saya naik moto jer...perempuan pula tu

Posted by Zul Helmei at 9:14 PM
salam semua...

panjangnya tajuk ini hari...actually ini cerita malam tadi masa balik kerja..kisah pemandu-pemandu Malaysia yang kurang berhemah lagi bersopan santun di jalan raya..nasib baiklah umur ku masih panjang di selamatkan dari mara bahaya pancaroba

alkisah masa keluar dari satu round board adalah sebuah kereta ni bagi signal ke kiri..tengok dari belakang dia menghimpit ke kiri macam nak berhenti je, jadi sayapun terus memotong tetiba je kereta tu masuk ke kanan balik aduhai rasa nak berhenti jantung..maunya tidak bila kereta terus menghimpit saya ke kanan tengok depan ada cahaya lampu...trellar tu dari arah depan..saya tawakal dalam hati dah mengucap panjang...nasib baiklah masih ada ruang untuk saya memboloskan motor

aduhai rasa geram campur terkejut betul dengan tindakan kereta tu...gila meroyan agaknya..nak kata motor saya tak ada lampu siap bagi signal lagi masa memotong tu..nak kata pakai baju gelap tidaklah juga....sungguhlah kurang ajar bila selepas tu dia memecut memotong saya macam tak buat salah...

inilah masalah sesetengah pemandu di negara kita ni bila kereta dah modify sikit belagaknya setinggi gunung tak hiraukan orang lain..bukan semua tapi segelintir..lagi-lagi kalau dengan pemandu/penunggang perempuan macam saya ni..bukan setakat naik motor tapi masa memandupun saya selalu di anaktirikan...sayapun bayar cukai jalan juga bukan percuma ye...setakat kereta dah upgrade sikit janganlah nak pentingkan diri tolonglah ingat pada pengguna jalan raya yang lain ni gak ye..kereta sport buatan luar negarapun lagi bersopan santun bagi laluan kat saya yg naik motor ni

p/s-harap2 mak tak bacalah ye..nanti terkejut pula..kalau mak baca ucapan untuk mak..ok2 nanti ida kumpul duit beli keta ye mak...huhuhu...takpun apa kata mak pinjamkan duit muka dulu...hihi

7 comments:

c-tea on February 22, 2011 at 11:39 PM said...

ct selalu ken mcm tu

shida anwar on February 23, 2011 at 8:31 AM said...

@c-tea
tak baik kan sian kita

Aboy93 said...

belum lagi masuk cerita si pengguna lampu putih yang menyilau kan mata si penunggang moto tatkala malaM? =)

shida anwar on February 23, 2011 at 3:15 PM said...

@Aboy93
yup betul tu..sengal tul kalau guna lampu putih tu..silau siot...aduyai..

Ujang9897 on February 24, 2011 at 6:28 PM said...

doakan semoga org tu insaf..=)


semoga tercapai beli kereta..

So Shy Lady on February 24, 2011 at 8:08 PM said...

assalam syida,

take care ye, byk bc ayt 1000 dinar

shida anwar on February 24, 2011 at 9:09 PM said...

@Ujang
amin...

@So Shy Lady
Salam kak...Insya Allah nnt saya amalkan..tq

 

Shida Anwar Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates