Saturday, January 15, 2011

minyak habis?

Posted by Unknown at 10:27 AM
salam semua...

bukan nak cerita pasal minyak masak yg dok heboh diperkatakan habis dipasaran just nak kongsi something terutama women rider cam aku nih...

kalaulah tetiba korang nyer meter minyak tetiba dok kat tengah2 walhal korg tak isi minyak pun tolonglah jenguk-jenguk kat tangki dia yek..kes jadi kat aku ingatkan en. hubby tolong isi minyak (tak tanya kat dia pun...padan muka aku...hihi) bila tgk meter minyak tetiba dah naik jadi half....dlm hati ucap thanks jer (lain kali ucap je terima kasih kalau rs ada apa2 dia buat...lagi sekali padan muka)...


kredit gambar

tetiba semlm masa balik keje enjin semput-semput...alahai janganlah wat hal...yg luckynya mati enjin betul2 depan workshop motor..bila apek "pomen" tu tanya nape minyak habis ke?...dengan confident aku jawap tak lah minyak ada half lagi tgk kat meter...

oleh kerana dah banyak pengalaman layan women rider cam aku apek tu selamba jenguk kat tangki..."wala wei..kakak minyak sudah kering...ini meter sudah stop bateri sudah kong"...

muka terus tukar kaler...hijau....biru...kuning...malu siot...tu ar lain kali bawak-bawaklah ambil tahu pasal motor gak janganlah dok harap kat hubby je...sampai benda basic cam minyak habis pun x tau...tapi sungguh sepanjang berkecimpung dengan dunia permotoran dah 18 tahun ni mana aku tau kalau bateri kong meter mati terus jarum dia dok kat tengah2 mcm minyak ada half lagi...korang tau ke?


berangan nak bawa motor besar cam ni...kredit gambar


p/s:-moral of d story
1-jangan lupa ucap terima kasih walau korg x pasti betul ke dak org tu yg tolong.. (kalau aku ucap terima kasih kat hubby walhal dia x isikan minyak mesti aku dah tau meter minyak tu rosak pasal en. hubby mesti terpinga2 kalau aku ucap thanks kan...huhuhu)

2-ambil tahulah some part of motor cam tukar tayar terutama women rider...tak kanlah nak tercongok jer tunggu org benti tolong betulkan..kalau org baik yg benti ok gak..kalau org jahat...Nauzubillah...

3-bawak2lah duit lebih sikit...kalau g keje takut apa2 jadi...tapi jangan banyak sangat bahaya kalau naik motor...(smlm utang kat apek "pomen" 50sen..tp dia ckp xpelah kasi discount minyak kat u...alahai...tq apek...)



0 comments:

 

Shida Anwar Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates