Sunday, January 30, 2011

Frust...

Posted by Unknown at 7:45 PM
perkataan peberet rata2..staff company aku yg dtg dinner malam tadi...gara2 yg conduct dinner tu org baru maka berlaku satu kesilapan besar yg buat rata2 staff lama yg dah tau pasal "grand prize" setiap kali company dinner rasa nak nangis..(aku jer kot nak nangis)

sepatutnya ada dua pusingan cabutan bertuah..yg mana pusingan pertama semua staff akan dapat sorang satu hadiah yg dah di supply oleh supplier company kitorang..pusingan kedua berupa duit yg disediakan oleh boss kitorang..bernilai RM1000.00, RM500.00 dan RM300.00 so semua org berkebarangkalian dapat 2 hadiah..(satu hadiah satu duit)..tapi dek kerana staff baru yg conduct dan ada yg pandai sangat tak bertanya pada org2 lama makanya dorg dah masukkan sekali hadiah duit tu dlm cabuatn bertuah yg pertama..tak ada second round....frustnya ktorg...

yang buat aku dan member lama makin frust (lebih pada kecil hati)..bila adalah mulut hamba Allah tu cakap "korang tak bagitau apa2 pun...dahlah korang tak nak conduct dinner"...Allahhu Akhbar...seingat aku tak pernah langsung si polan ni bertanya apa-apa pasal hadiah dan perjalanan dinner yg sebelum-sebelum ni "tak" pernah juga si polan ni ajak joint conduct dinner (bukanlah nak suruh dorg pilih sebab tahun ni memang busy ngan companya project) tp at least tanyalah kat kita orang yg dah pernah conduct sebelum ni dan respectlah sikit bila berkata-kata dahlah masa dinner tu main arah-arah orang je ngan suara dan cara yang pada aku agak tak sesuai di majlis yg orang nak hepi-hepi...isyyy...mentang-mentanglah jawatan kau tu tinggi tapi tak salah respect each others and tak salah bertanya..bukan ke malu bertanya sesat jalan..

aku dapat apa malam tadi?.hihihi...dapat iron jer....tapi oklah gak kan dari tak dapat apa2...gambar2 next timelah donload...sok baru nak kumpul ngan bebudak lain..almaklumlah enset skang canggih..manggih dengan cameranya..memasing nak amik gambar sendiri..aku? amik 2,3 keping jer...sok baru ambik dari diorang..

3 comments:

Dyah on January 31, 2011 at 1:36 PM said...

Aik, mane gambo aku yg glamer 2..xde tepek kt cni kah?

shida anwar on January 31, 2011 at 1:50 PM said...

@Dyah..
..aku ngah layan frust ni ko tau dak...hahaha..

shida anwar on February 1, 2011 at 8:20 AM said...

@aliefcmoi
tu ar pasal..tp kalau dah rezeki satu pusingan lucky draw pun bolh dapat duit tu..tp kalo dah mmg bukan hak mutlak kita 300 kali luckky draw pun lum tentu dapat...hihihi..muhasabah diri sendiri..

 

Shida Anwar Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates