Monday, October 18, 2010

Bila anak daraku main kereta control…

Posted by Putera Helmei at 4:07 PM





Sabtu lepas 16/10/10 mr hubby belikan kereta control untuk anak sulong (yang untuk kesekian kalinya dah x terkira berapa banyak dah jahanam)…dengan hepi dan xcited dia main sampai x perasan si adik dah tergolek2 kat lantai nak main gak keta tu…tapi si abang buat “dunno “ je…saya dan suami dah mcm nak pekak telinga dengar si adik menangis + memekik…suara teramatlah nyaring kalah Ning Baizura…..saya dan mr hubby sehabis idea memujuk kedua2nya berkongsi…x makan saman sungguh adik ngan abang ni..
Akhirnya terpaksalah mr hubby pg kedai beli lagi satu keta control untuk si adik…nak bg si adik diam saya pujuk si abang ikut mr hubby tp kn tinngalkan keta kat umah…pujuk punya pujuk abang setuju ikut dengan syarat saya simpankan keta dia jangan bg adik…saya iakan saja…elok je mr hubby dan si abang pegi saya terus bagi si adik keta control abang…terus senyap sunyi rumah tiada lg suara soprano yg keluar dr mulut adik…
aduhai anak perempuanku bg anak patung dia jeling2 jer..kalau mainpun x sampai 5 minit…permainan budak lelaki gak yang dia nak…ikut perangai sapelah adik ni…salah ibu mengandung ker? Ialah kot…dalam hati itulah padahnya kalau kecik2 perangai mcm lelaki…bayangkan setakat guli, daun terup kecik2 tu pejam mata jer saya main..apa saja permainan lelaki yg saya x main masa kecik2 (ada gak yg x main mcm cr burung x kose nak ikut) ....panjak pokok semua joint…sian mak ngan abah pening memikirkan perangai anak perempuannya sorg ni…sekarang giliran saya pula….nak ckp apa lagi…tak pe lah dik…ibu tau bila dah besar nnt adik akan jadi seorg wanita yg lemah lembut punyalah mcm ibu…






P/s:lemah lembut ker ibu adik ni?????



0 comments:

 

Shida Anwar Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates