Saturday, May 14, 2011

ubat batuk

Posted by Putera Helmei at 8:41 PM
tempat:dalam kereta on d way gi jalan2....
situasi:anak batuk2..

mak:balik rumah nanti ibu bagi mamat makan ubat batuk ye..
anak:x naklah ubat batuk
mak:kenapa?...kan mamat batuk..
anak:mamak nak makan ubat sihat..kalau makan ubat batuk nanti lagi banyak batuk tu..
mak:la...oklah kita makan ubat jangan bagi batuk..
anak:kalau ubat tu mamat nak makan..nanti boleh sihat tak batuk lagi..

p/s-perkataan biasa pada kita tapi lain maksudnya yang diterima oleh anak-anak..hati2 bila berkata-kata takut lain maksud yang mereka terima..

3 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir on May 18, 2011 at 9:48 PM said...

hehe..betul tu kak..kita kena paham tahap pemikiran budak2 ni cne =)

armouris on May 20, 2011 at 3:18 AM said...

info tentang batuk di SIHAT SELALU - Peranan dan Komplikasi Batuk

kiera'sakura on June 2, 2011 at 9:16 AM said...

ihihi.. comey jer mamat tue.. nanti nak buat ayt cm tue kat mama la time sakit.. hihihi =)

 

Shida Anwar Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates